Driftsavtaler
Våre systemer for ekstern overvåking og styring (Remote Monitoring & Management; RMM) overvåker kontinuerlig «helsetilstand», stabilitet og sikkerhet i datanettverket. Utviklingen av vår RMM-løsning har løpt kontinuerlig over mange år gjennom vårt driftsansvar for IT-systemene på seismiske fartøy. Dette er en bransje med høye krav til sikkerhet, stabilitet og oppetid, og løsningene som vi nå tilbyr også på land drar nytte av denne erfaringen og kunnskapen.
For våre kunder betyr denne sikkerheten for IT-systemene at all fokus kan rettes mot kjernefunksjonene i forretningsdriften.
Noen konkrete momenter ved vår proaktive driftsmodell:
- Løpende
kontroll av forhåndsdefinerte parametre fra alle enheter som dekkes av driftsavtale. Våre systemer sjekker mottatte verdier opp mot forhåndsdefinerte grenseverdier og
iverksetter tilpassede alarmer og tiltak. På denne måten får vi tidlig indikasjoner på tilsynsbehov og kan iverksette tiltak i god tid før det oppstår
driftsforstyrrelser.
- Løpende oppdatering
av operativsystemer, programmer og fastvare utføres i bakgrunnen uten å
forstyrre det daglige arbeidet. Ved behov for oppdateringer som krever omstart
gjøres dette utenfor bedriftens ordinære arbeidstid i avtalt servicevindu.
- Alle
tjenester, inklusive fjernhjelp på kundens skjerm, er tilgjengelig på alle
enheter enten de er stasjonære eller mobile. De fleste tjenester tilbys også
for enheter som nettbrett og mobiltelefoner som i dag utgjør en betydelig og
undervurdert sikkerhetsrisiko.
- Faste
tilstandsrapporter tilpasses kundes ønsker og behov.
- Driftsavtaler
uansett SLA-nivå inneholder også omfattende sikkerhetsløsninger. I tillegg til
anerkjente antivirus-løsninger og brannmurer utfører vi kontinuerlig
trafikkanalyse for å avsløre uønsket aktivitet.
- Vår løsning
gir også kontinuerlig oppdatert oversikt over alt IT-utstyr, installerte
programmer og lisenser.
En naturlig del av en driftsavtale vil være Online-backup.
Vi kan sikre alle typer data i nettverket regelmessig, og om ønskelig kan kunde
få løpende statusinformasjon på mail.
Vår Online-backup løsning leveres også som frittstående løsning uavhengig av kundeforhold for øvrig.